Alberta Policy Coalition for Chronic Disease Prevention – Consensus Conference
Restricting marketing to children: Consensus on policy interventions to address obesity
Février 2013
Association of Local Public Health Agencies
Ban on advertising children under 13 years of age
Novembre 2013
Centre for Science in the Public Interest (Canada)
Government action to require calorie and sodium levels on restaurant menus and restrict manipulation of children by commercial advertising and promotion
Novembre 2013
Childhood Obesity Foundation
Childhood obesity foundation position statement: restriction of marketing to children and sugar-sweetened beverage taxation
Mars 2013
Alliance pour la prévention des maladies chroniques au Canada
Énoncé de position de l’APMCC : Obesity and the impact of marketing on children
Août 2008
Les diététistes du Canada
Advertising of food and beverages to children: position of Dietitians of Canada
Décembre 2010
Fondation des maladies du cœur et de l’AVC du Canada
Protecting our Children’s Health
Comité consultatif canadien sur l’hypertension
Restricting marketing of unhealthy foods and beverages to children and youth in Canada
Janvier 2013
Ontario Medical Association
An ounce of prevention or a ton of trouble is there an epidemic of obesity in children?
Octobre 2005
Ontario Public Health Association
A ban on all commercial advertising targeted to children under thirteen years of age
2008
Ontario Society of Nutrition Professionals in Public Health
Conseil de santé de Toronto
Food Advertising to Children: Update
Février 2010
La Coalition québécoise sur la problématique du poids (Coalition Poids)
Site internet sur la problématique du marketing agroalimentaire
Ce que vous pouvez faire
- Passez à l’action! Envoyez une lettre à votre député, lui disant que vous appuyez une interdiction de la publicité d’aliments et de boissons destinée aux enfants.
- Communiquez avec nous pour vous tenir au courant au moyen de mises à jour régulières de la coalition Arrêtons la pub destinée aux enfants.